De organisaties van de toekomst zijn die organisaties die zich voortdurend weten aan te passen aan een veranderende context. Zij zetten daarbij hun medewerkers op één. Happy employees = happy customers = more business value.
Dit boek gaat over veranderingen. Veranderingen worden pas een succes als de medewerkers zicht goed voelen.
Dit betekent dat ze geïnformeerd, intrinsiek gemotiveerd en toegerust zijn om bij te dragen aan de verandering. Daarmee vergroot je de betrokkenheid en heeft een verandering meer kans van slagen.
Medewerkers zijn goud waard. Vooral als ze weten wat de (verander)ambitie en doelen van de organisatie zijn en hieraan willen bijdragen. Deze medewerkers centraal zetten in verandering vergt een gezamenlijke overtuiging en gedeelde verantwoordelijkheid.
Alles hangt samen met leiderschap en communicatie. Zij hebben een grote invloed op hoe de medewerker zich voelt. Goede communicatie geeft voorlopers een podium en zet iedereen aan tot actie.
Wie zijn Bea Aarnoutse en Marianne Jaarsma?
Marianne en Bea zijn werkzaam bij Proof, een organisatie die zich o.a. bezig houdt met verandercommunicatie.
Onderstaande film geeft een introductie op het boek. Ook maak je kennis met de twee schrijfsters en de relatie tussen bedrijfsveranderingen en de Human Resources afdeling.
Beoordeling
De reden waarom ik het boek noem is omdat ik ervan overtuigd ben dan de boodschap van het boek waar is. Maar ik moet eerlijk zijn. Dit boek heb ik nog niet gelezen en ik kan het dan ook niet objectief beoordelen. Op basis van interviews en recensies stel ik vast dat de boodschap volkomen klopt, maar ik aarzel om het boek te kopen, omdat ik bang ben dat de inhoud te veel voor de hand ligt.
Als je wilt, kun je hieronder een reactie geven.